DCWW
- Titulinis
- Įgyvendinti projektai
- 2019-2021 / DCWW
Finansavimo šaltinis
Projekto numeris: 2019-1-EL01-KA204-062516
---------------
LT
Projekto pavadinimas: Dienos Centrai Be Sienų
Projekto laikotarpis: 2019-11-01 / 2021-04-30
Projekto numeris: 2019-1-EL01-KA204-062516
Plačiau apie projektą: https://citizen-network.org/library/day-centres-without-walls.html
Projekte Dienos centrai be sienų dalyvauja 6 organizacijos iš 5 skirtingų šalių: Graikija, Italija, Prancūzija, Jungtinės Karalystė, Lietuva. Projekto dalyviai dalinsis gerąją patirtimi ir praktika.
Projekto tikslas – tobulinti ir diegti naujoves asmenims, turintiems intelekto sutrikimą vykdant Dienos centrų be sienų veiklą. Jų metu siekiama skatinti aktyvų savanorių organizacijose dalyvavimą, vykdant užimtumą ir aktyvią įtrauktį į visuomenę. Žmonių su negalia padėtis yra tokia, kad visapusiška jų socialinė įtrauktis ir aktyvus pilietiškumas dar nėra realybė, o ateities iššūkiai. Fizinių kliūčių šalinimo politika nebuvo išplėsta iki psichinių kliūčių įveikimo.
Dienos centrai yra pagrindiniai paslaugų teikėjai žmonėms su negalia, todėl jie suteikia galių, didina socialinę įtrauktį į visuomenę. Vis dėlto, nepaisant daugybės iniciatyvų prieš institucionalizaciją, daugelis specialistų dalijasi patirtimi, kad Dienos centrai, kaip ir bet kuri kita organizacija, yra linkę institucionalizuotis, todėl nepakankamai pasiekia bendruomenę, o paslaugų gavėjams nesuteikiama erdvė plėsti savo gebėjimus ir išnaudoti savo potencialą. Pagrindinis bet kurios visuomenės elementas yra tai, kad piliečiai turi ir teises, ir pareigas, bet žmonės su intelekto negalia yra išskirtinėje padėtyje, nes yra laikomi „atleisti“ nuo socialinių įsipareigojimų, kurie yra mūsų visuomenėse norma, pavyzdžiui, teikti savanoriškas paslaugas. Šis specialus statusas, nors jis buvo nustatytas siekiant apsaugoti paslaugų gavėjus, iš tikrųjų išlaiko segregacijos ir institucionalizacijos problemą.
Manome, kad žmonės su intelekto negalia yra piliečiai, galintys atlikti savo „socialinę pareigą“, todėl jų įtraukimas į savanoriškų paslaugų teikimą yra įmanomas ir naudingas. Visi priežiūros modeliai rodo, kad asmenys turintys intelekto negalią, šiuo metu yra tik paramos gavėjai, tačiau jie gali prisidėti prie bendrojo gėrio. Jie yra ne tik gavėjai, bet ir prisidedantys, siūlantys savo patirtį, apmąstymus, kūrybą… savo balsus. Projekto partneriai tvirtina, kad jų pačių veikloje visiška socialinė įtrauktis ir aktyvus pilietiškumas dar nėra realybė, tačiau iššūkiai ir sinergija bei esamos politikos ir praktikos peržiūra galėtų įveikti šią spragą.
Projektas sukuria pagrindą, skirtą palaikyti ir skatinti keitimąsi gerąja patirtimi, daugiausia dėmesio skiriant Dienos centrų paslaugų gavėjų įtraukimo ir dalyvavimo aktyviam bendruomenės gyvenimo didinimui, mokymo programos žiniomis dalijimuisi, standartų ir priemonių klausimais, „Atvirų durų“, politika (įskaitant darbuotojų mokymą).
Be šio bendro tikslo, konkretūs projekto tikslai yra šie:
- nacionalinių ir Europos lygmeniuieškoti geriausios praktikos, susijusios su šia patirtimi (mokymo programas, priemonių rinkinius, mokymosi medžiagą ir kt.);
- rinkti metodinę informaciją apie tai, kaip plėtoti iniciatyvas, kurios pasiektų suinteresuotąsias šalis, savanorių organizacijas, būsimus darbuotojus. Bus atsižvelgiama į konkrečius, dalyvaujančių organizacijų turimus išteklius; demokratines moralines normas, kurios didina žmonių su negalia įtrauktį; novatoriškus procesus, naudojant skaitmeninę žiniasklaidą.
- nustatyti esminius elementus, padedančius sukurti veiksmingą atvirą mokymo programą, pritaikytą specifiniams dviejų tikslinių grupių poreikiams:
- Dienos centrų organizacijose, teikiančiose paslaugas žmonėms su negalia, valdybos nariams ir vadovaujančiam personalui, kurie stiprins organizacinį pasirengimą ir padės įveikti organizacinę inerciją (nenorą keistis);
- visuomenė, pačios savanorių organizacijos, aprūpinančios joms reikiamus išteklius ir informaciją, kad įveiktų stereotipus apie žmones su negalia ir palengvintų jų įtraukimą į visuomenę;
- didinti dalyvaujančių organizacijų ir jų darbuotojų gebėjimus užsienio kalbų srityje, tarpkultūrinių kompetencijų srityje ir tinklų kūrimo tarptautiniu lygmeniu srityje.
- praktikos, pagrįstos asmenų turinčių intelekto negalią, dalyvavimu.
- rasti gerosios įdarbinimo praktikos, atsižvelgiant į skirtingą institucinę, akademinę ir net kultūrinę aplinką. Organizacijos partnerės pabrėžia būtinybę parengti geriausios mokymosi projektavimo praktikos labai glaustą apžvalgą.
Susipažinti su šiais skirtumais ir juos spręsti, reiškia ne tik tarptautinio bendradarbiavimo kompetencijos ir bendrų organizacijos pajėgumo demonstravimą, bet ir vienas iš būdų pasiekti projekto tikslų.
Turime sugriauti sienas, kurios mus skiria. Turime sugriauti sienas, kurios neleidžia žmonėms patekti į bendruomenės gyvenimą. Taigi susirinkome ištirti, ką reiškia būti Dienos centru be sienų.
EN
Project name: Day Centers Without Walls
Project period: 01-11-2019 / 30-04-2021
Project No. 2019-1-EL01-KA204-062516
Day Centres without walls is the initiative of 6 organisations from 5 different countries to join forces, for one main objective of exchanging good practices and build capacities.
The project aims in improving and innovating inclusion of people with intellectual disabilities through fostering specific actions within the framework of a Day Center operation in order to foster active participation in volunteer organisations, employment and the active society of citizens. The state of affairs for people with disabilities is that their full social inclusion and active citizenship are not yet a reality, but future challenges. The policies to remove physical barriers have not been extended to the overcoming of mental barriers.
Day centers are the main service providers for People with disabilities and as such, they are at the forefront of providing empowerment, social inclusion and access to the rest of society. Nevertheless, in spite of numerous initiatives against institutionalization, it is a shared experience of many professionals, that day centres, like any organisation, tends to get institutionalised, they do not reach enough out to the community, and the clients are not given space to expand their abilities and reach their potential. It is a core element of any society that citizens have both right and obligations, but People with intellectual disability are in the unique position of being considered “exempt” from the social obligations that are the norm of our societies, such as providing volunteer services. This special status even though it’s been set in place in order to protect PIDs, in effect, forces them in second-tier citizenship and furthermore maintain the problem of segregation and institutionalisation.
It is our belief that people with intellectual disabilities are citizens capable of fluffing their “social duty” and as such their inclusion as both receivers and providers of voluntary services is both possible and beneficial All models of care suggest that ID persons, currently mere recipients of support, have to become contributors for the common good. They are not only recipients but also contributors, offering their experiences, reflections, creations… their voices. The implementing partners have asserted that in their own operations full social inclusion and active citizenship are not yet a reality, but still, challenges and only synergies and a review of existing policies and practices could overcome this gap.
The project creates a framework to support and push the exchange of best practices focused on enhancing inclusion and participation in the active life of the community for the recipients of Day Centers services, knowledge sharing in matters of curriculum, standards, and tools for an “Open Doors” policy (include staff training).
Besides this overall goal, the project-specific objectives are to:
- “browse” national and European best practices and related experiences, products (curriculums, toolboxes, learning materials, etc.);
- collect methodological information on how to develop initiatives to reach stakeholders, volunteer organisations, future employees taking in special account: a. the particular resources that the participating organisations have available; b. the democratic imperative to increase the inclusion of people with disabilities; c. the innovative use of digital media in the process;
- identify essential elements for the development an efficient open training program tailored to the specific needs of two target groups: a. the board members and managing staff in Day Centers organisations which provide services to people with disabilities, to strengthen organisational readiness and overcame the inherent organisational inertia; b. the society of citizens, volunteer organisations themselves providing with the resources and information they need to overcome stereotypes regarding people with disabilities and facilitate their inclusion in the society of adult citizens;
- increase the capacities of the participant organizations and their staff members regarding language skills, intercultural competencies and networking on the international level.
- An increase in practices that are based on the participation of ID people.
- Find good practices for job placement Considering the different institutional, academic and even cultural backgrounds, the partner organizations are aware of avoiding a one-size-fits-all approach and based on that conviction, they stress on the need to develop a very concise overview of the best practices of learning design.
Meeting these differences and dealing with them is not only about demonstrating the competency for transnational cooperation and the organization’s overall capability, but it is also one pathway to achieve the project targets and a solid resource to improve existing efforts.
We need to break down the walls that divide us. We need to break down the walls that keep people outside community life. So we have come together to explore what it means to be a day center without walls.
Read more: https://citizen-network.org/resources/day-centres-without-walls.html
