I Do Sport
- Titulinis
- Įgyvendinti projektai
- 2020-2022 / I Do Sport
Finansavimo šaltinis
Projekto numeris: 613369-EPP-1-2019-1-IT-SPO-SSCP
------------------------
LT
Erasmus+ Bendradarbiavimas sporto srityje
Projekto pavadinimas: Aš sportuoju: intelekto negalia ir sportas
Projekto akronimas: #IDoSport
Projekto numeris: 613369-EPP-1-2019-1-IT-SPO-SSCP
Projekto data: 01/01/2020 – 31/12/2021. Pratęstas iki 30/06/2022
Aprašymas:
Europos kovos su diskriminacija teisės aktai yra labai platūs, o ES ir jos valstybės narės turi ypatingus įgaliojimus pagerinti neįgaliųjų socialinę ir ekonominę padėtį. ES pagrindinių teisių chartijos 26 straipsnyje teigiama, kad „ES pripažįsta ir gerbia neįgaliųjų teisę pasinaudoti priemonėmis, skirtomis užtikrinti jų nepriklausomumą, socialinę ir profesinę integraciją bei dalyvavimą bendruomenės gyvenime“. Be to, 21 straipsnis draudžia bet kokią diskriminaciją dėl negalios.
Nepaisant šio įsipareigojimo, neįgalieji susiduria su problemomis patekti į darbo rinką, nes jų užimtumo lygis yra daug mažesnis nei neįgaliųjų (48,7%, palyginti su 72,5%). Be to, jie anksčiau baigia mokslus nei žmonės neturintys negalios. Galiausiai, 30 proc. neįgaliųjų ES gresia skurdas ir socialinė atskirtis (21,5 proc. žmonių) (ataskaita iš 2010–2020 m. Europos strategijos dėl negalios įgyvendinimo, Briuselis, 2017 02 02).
Europos komisijos užsakymu buvo atliktas Eurobarometro 437 tyrimas „Diskriminacija ES 2015 m.“ Apklausos metu daugelis europiečių, atsakė manantys, kad reikia imtis naujų priemonių, skirtų pakelti diskriminacijos apsaugos lygį rizikos grupėms ir pabrėžti konkretų nacionalinės politikos trūkumą ekonominei ir socialinei neįgaliųjų įtraukčiai (46 proc.). Taip pat plačiai pripažįstama, kad neįgalieji susiduria su diskriminacija ir sunkumais, pvz., žymiai mažesnėmis darbo galimybėmis, nevienoda prieiga prie švietimo, aplinkos kliūtimis (nepasiekiamu viešuoju transportu, šaligatviais ar pastatais) ir kliūtimis dalyvauti laisvalaikio, kultūros ar sporto veikloje.
Mūsų projektu visų pirma siekiama mažinti žmonių turinčių intelekto negalią atskirtį. Remiantis specialiosiomis olimpinėmis žaidynėmis, sąvoka „intelekto negalia“ (ID) apibūdina „asmenį, turintį tam tikrų pažinimo funkcijų ir kitų įgūdžių, įskaitant bendravimą ir rūpinimąsi savimi, apribojimų. Dėl šių apribojimų vaikas gali vystytis ir mokytis lėčiau. “(Kas yra intelekto negalia? www.specialolympics.org).
Todėl nusprendėme konkrečiai prisidėti prie gairių, įtrauktų į ES strategiją dėl negalios 2010–2020 m. (Europos strategija dėl negalios (2010–2020 m.), http://eur-lex.europa.eu/), kuriomis visais lygmenimis siekiama skatinti neįgaliųjų integraciją ir vienodą požiūrį. Kita vertus, savo veiksmus norime ypač sutelkti į sporto praktikos svarbą kaip progą padidinti dalyvavimą ir sumažinti nelygybę. Europos Komisija pripažįsta sporto svarbą socialinei įtraukčiai ir į savo prioritetus įtraukia šias rekomendacijas:
- parengti sporto prieinamumo standartus pagal Europos neįgaliųjų strategiją
- skatinti socialinę integraciją per sportą.
Tikslai:
- skatinti sporto praktiką kaip socialinės įtraukties bei integracijos priemonę žmonėms turintiems intelekto negalią;
- mokyti trenerius iš skirtingų šalių, pritaikant „sportas visiems“ požiūrį į intelekto negalią turinčius žmones, kad būtų sudarytos sąlygos intelekto negalią turintiems žmonėms naudotis sportu;
- skatinti savanoriškos veiklos kultūrą sporte, įtraukiant kuo daugiau savanorių; https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0200480
- skatinti dalintis gerąja patirtimi tarp pelno nesiekiančių organizacijų, užsiimančių sportu ir (arba) negalia;
- skatinti ne pelno organizacijų, užsiimančių sportu ir (arba) dirbančių su intelekto negalią turinčiais žmonėmis, dalijimąsi gerąja patirtimi.
Veiklos:
- Tarptautiniai susitikimai, skirti dalintis gerąja patirtimi, koordinuoti projekto veiklą ir stiprinti ryšius;
- Mokymų metodikos kūrimas remiantis „Sportas visiems“ metodu, dalijantis gerąja patirtimi tarp partnerių ir koordinuojant Italijos FISDIR ekspertams;
- Vietiniai trenerių mokymai (bent 2 treneriai kiekvienoje šalyje);
- Kviesti savanorius į mokymus (iš kiekvienos dalyvaujančios šalies) „Sportininkukus palaikančios kompetencijos“.
----------------------
EN
Erasmus+ Sport Collaborative partnerships
I Do Sport
#IDoSport: facing intellectual Disabilities through sport
No. 613369-EPP-1-2019-1-IT-SPO-SSCP
Project date: 01/01/2020 – 31/12/2021
Extention till 2022-06-30
Introduction:
European anti-discrimination legislation is very extensive and the EU and its Member States have a particular mandate to improve the social and economic situation of people with disabilities. Article 26 of the Charter of Fundamental Rights of EU states that “the EU recognizes and respects the right of persons with disabilities to benefit from measures designed to ensure their independence, social and occupational integration and participation in the life of the community”. In addition, Article 21 prohibits any discrimination on the basis of disability.
Despite this stated commitment, people with disabilities face problems in access to the labor market, having employment rates that are much lower than the one of people without disabilities (48,7% vs. 72,5%). Moreover, leave training and education earlier than people without disabilities (w.d.). Finally, 30% of people with disabilities are at risk of poverty and social exclusion in the EU (21,5% people w. d.) (Report on the implementation of the European Disability Strategy 2010-2020, Brussels 02.02.2017)
Many Europeans interviewed for Special Eurobarometer 437, “Discrimination in EU in 2015” think that new measures need to be introduced to raise the level of protection for groups at risk of discrimination and underline specifical lack of national policies for the economic and social inclusion of people with disabilities (46%). It is also widely acknowledged that disabled people meet discriminations and difficulties such as significantly lower labor opportunities unequal access to education, environmental barriers (inaccessible public transport, pavements, or buildings), and barriers to participation in leisure, cultural, or sports activities.
Our project aims in particular at supporting a specific declination of disability: intellectual and relational disability. Intellectual disability is the most common developmental disability. According to Special Olympics, the term “intellectual disability” (ID) describes “a person with certain limitations in cognitive functioning and other skills, including communication and self-care. These limitations can cause a child to develop and learn more slowly or differently” (What is Intellectual Disability? www.specialolympics.org).
This is why we decided, on one hand, to contribute with a concrete response to the guidelines contained in the EU Disability Strategy 2010-2020 (European Disability Strategy (2010-2020), http://eur-lex.europa.eu/), which aims at promoting the integration and equal treatment of people with disabilities at all levels. On the other hand, we want to especially focus our action on the importance of sports practice as an occasion to increase participation and reduce inequality. European Commission recognizes the importance of sport for social inclusion and puts among its priorities the following recommendations:
- to develop standards for accessibility of sport through the European Disability Strategy
- to promote social integration through sport
Goals:
- promote the sports practice as a vehicle of social inclusion and integration among people with relational and intellectual disabilities;
- create a training path and train coaches (from the countries involved) with a “sport for all” approach for intellectually disabled people to facilitate access to sport for intellectually disabled;
- promote the culture of volunteering in sport by involving new volunteers and train them to become “athlete supportive”; https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0200480
- promote the sharing of good practices among non-profit organizations dealing with sport and/or disabilities;
Activities:
- Transnational meetings to share good practices, coordinate the project activities, and strengthen the network;
- Training path creation, based on the “Sport for all approach”, by sharing best practices among the partners and the coordination of Italian FISDIR experts;
- Local training for coaches (at least 2 coaches per country involved);
- Call for Volunteers and training on “athlete supportive competencies”, in each country involved;
- Final events in each country involved.
