IDA
- Titulinis
- Įgyvendinti projektai
- 2019-2022 / IDA
Finansavimo šaltinis
Projekto numeris: 2019-1-FR01-KA204-063005
--------------------
LT
Projekto pavadinimas: IDA – Įtrauki skaitmeninė akademija
Projekto numeris: 2019-1-FR01-KA204-063005
Projekto trukmė: 2019-12-01 / 2022-08-31
Projekto akronimas: IDA
Projektas IDA, finansuojamas Europos Sąjungos Erasmus+ programos, skirtas sumažinti skaitmeninę atskirtį tarp žmonių su negalia ir palengvinti jiems prieigą prie išmaniųjų technologijų.
10 šalių partnerių, kurias subūrė tarptautinis tinklas „Caravan 2000“, tarptautinė asociacija, jau 20 metų dirba kartu, siekdamos geriau įtraukti žmones su negalia arba socialiai remtinus asmenis (26 valstybės narės), skaitmeninei įtraukčiai tapo prioritetu.
Šis projektas papildo strategijos „Europa 2020“ tikslus, ypač naujų įgūdžių ir darbo vietų plėtimo tikslus. Didžioji partnerių dalis ankstesniame projekte (STELLA – 2017-1- DE02-KA204-004167) jau pagilino pagrindinius neįgaliųjų įgūdžius, todėl buvo sukurtas vadovas specialistams, norintiems perduokite šiuos įgūdžius paslaugų gavėjams.
Nors rezultatai, kurie buvo pasiekti projekte STELLA lems didesnes intelekto sutrikimų turinčių asmenų įsidarbinimo galimybes ir geresnę įtrauktį, akivaizdu, kad skaitmeniniai yra ne mažiau svarbūs. Šiandien naujų technologijų vartojimas spartėja, o atotrūkis tarp negalią turinčių gyventojų didėja, todėl jų įtraukimas į mūsų visuomenę tampa sudėtingesnis.
IDA projektu siekiama sukurti įrankius, pritaikytus žmonėms su specialiaisiais poreikiais lengviau naudotis IKT.
Remdamiesi PWD poreikio tyrimu, partneriai dirbs sinergijoje su paslaugų gavėjais, taip pat su Turkijos tyrimų ir plėtros banku. Projekto metu bus sukurtos naujoviškos priemonės, supaprastinančios prieigą prie IKT.
Šis darbas apims skirtingus etapus, užtikrinant kuriamų produktų kokybę.
Projektas suskirstytas į etapus ir vyks pagal šį modelį:
- Poreikių nustatymas
- Programos modulio siūlymai
- Modulio kūrimas
- Sukurtų priemonių testavimas
- Koregavimai
- Priemonių užbaigimas
Visi šie etapai bus reguliariai rengiami kiekvienoje iš šalių partnerių, tada bus konsultuojamasi, vertinami ir baigiami tarptautiniuose susitikimuose. Taip pat planuojama mokymo veikla, skirta mokytis naudotis sukurtomis priemonėmis, taip pat įvairiai pritaikyti laukiamus rezultatus.
Kiekvienas neįgalus asmuo, atitinkantis mokymosi iš besimokančiojo principą, dalyvaus visuose įrankių tobulinimo etapuose.
Pirmiausia šios priemonės bus prieinamos dviem būdais prie skaitmeninės laikmenos:
- Specialūs išmaniųjų telefonų, kaip programų, įrankiai
- Elektroninio mokymosi turinys svetainėje
Šie įrankiai bus prieinami „Android“, „Ios“ ir žiniatinklyje
Jie bus kuriami šiais pagrindiniais tikslais:
- Bendravimas (paštas, skambutis, socialinė žiniasklaida ir kt.)
- Organizacija (darbotvarkės tvarkymas, paskyrimų paskyrimas ir kt.)
- Informacija (paieškos internete)
- Administravimas
- Poilsis, apsipirkimas
Ypatingas dėmesys bus skiriamas visoms taikomosioms programoms, susijusioms su saugumu. Tas pats pasakytina apie internetinį turinį ir operacijas reglamentuojančias taisykles.
Pagrindinėms IKT būdingų funkcijų naudojimo būdų supaprastinimas turės didelę įtaką neįgaliesiems. Jie ne tik galės lengvai pasiekti įrankius, kuriuos anksčiau naudoti buvo per sudėtinga, bet ir bus pagrindiniai skleidėjai, perduodami įrankius savo bendraamžiams.
Nors buvo padaryta daugybė patobulinimų, susijusių su negalios problemomis (regos, klausos ir kt.), intelekto negalia, kuri yra labiau nematoma, jau seniai buvo ignoruojama šioje srityje. Tikimės, kad įgyvendindami IDA projektą šie žmonės pagaliau suras savo vietą skaitmeniniame pasaulyje ir iš tikrųjų mūsų visuomenėje.
Projekto metu sukurtas įrankis
--------------------
EN
Project name: IDA – Inclusive Digital Academy
Project No: 2019-1-FR01-KA204-063005
Project duration: 01-12-2019 / 31-08-2022
Project acronym: IDA
The IDA project, (Inclusive Digital Academy), supported by the European Union in the frame of Erasmus+ program, aims to reduce the digital divide for people with disabilities by facilitating access to ICT’s.
10 partner countries, brought together by the Caravan 2000 International network, an international association that has been working for 20 years for greater inclusion of people with disabilities (PWDs) or disadvantaged (26 member countries) have made digital access a priority.
This project complements the objectives of the Europe 2020 Strategy and in particular those of the Agenda for new skills and jobs. The majority of the partners, in a previous project (STELLA – 2017-1- DE02-KA204-004167) had already carried out work on the basic skills of people with disabilities, which led to the creation of a guide for professionals who want to pass on these skills to their audience.
While the results of this work will lead to greater employability, better inclusion for people with intellectual disabilities, it is clear that digital skills must be aligned with the skills of communication, organization, critical thinking, etc. , developed by the STELLA project. Today the digital transition is accelerating and the gap is widening among the most population with disabilities, making their inclusion in our society more complex.
The IDA project aims to create tools adapted to people with special needs in most uses of ICT’s.
The partners, based on a survey of the needs of PWDs, will work in synergy with the recipients as well as with the Bank of Research and Development Turkey, making available its researchers-developers to create innovative tools, simplifying access to ICTs, including for illiterate people.
This work will involve different phases, ensuring the quality of the products produced.
These phases will take place in the following model:
- Identification of needs
- Module proposals for each application identified
- Create modules
- Test of tools created
- Adjustments
- Finalization of tools
All these phases will enter into a regular process of elaboration in each of the partner countries, then of consultation, evaluation and finalization at transnational meetings. Training activities are also planned for training on the tools created, as well as for the various adjustments, to the expected results.
Each person with a disability, meeting the principle of learning from the learner, will be present in all stages of tool development.
Primarily, these tools will find themselves in two forms of access to digital media:
– Dedicated tools for smartphones as APPs
– E-learning content on a Website
These tools will be available on Android, Ios, and the Web
They will be developed for the following main uses:
- Communication (mail, call, social media, etc.)
- Organization (managing an agenda, making appointments, etc.)
- Information (Internet searches)
- E-administration
- Leisure, shopping
Particular attention will be paid to all applications developed in terms of security. The same applies to the rules governing online content and transactions.
Simplifying the means of the use of the main functions inherent in ICTs will have a major impact on people with disabilities. Not only will they be able to easily access tools that were previously too complicated to use, but they will also be the main multipliers by communicating the tools to their peers.
While many improvements have been made for disability problems (visual, auditory, etc.), intellectual disability, which is more invisible, has long been ignored in these developments. We can bet that with the IDA project, these people will finally find their place in the digital world and indeed in our society.
