Unlocking Potential

Finansavimo šaltinis

Projekto numeris: 2023-2-PL01-KA210-ADU-000181886

-----------------------

LT

Projekto pavadinimas: Išlaisvinti galimybes: įtraukus švietimas visiems besimokantiesiems.

Projekto numeris: 2023-2-PL01-KA210-ADU-000181886

Trukmė: 12 mėn 2024-01-01/2024-12-31

Projekto akronimas: UP

Projekto koordinatorius: Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Działających na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych (Lenkija)

Projekto partneriai:

  • Jaunuolių dienos centras (Lietuva)
  • NGO “Wings of Hope” (Latvija)

Projekto tikslai:

  • Didinti suaugusiųjų švietimo ir mokymo galimybių prieinamumą asmenims su negalia (fizine, sensorine ir intelekto). Tai apims įtraukaus mokymo ir mokymosi praktikos kūrimą ir įgyvendinimą bei mokymo medžiagos pritaikymą įvairių besimokančiųjų poreikiams.
  • Spręsti suaugusiųjų besimokančiųjų fizinės ir psichinės sveikatos bei gerovės klausimus, įskaitant sveikos gyvensenos ir savarankiškumo skatinimą, psichikos sveikatos ir gerovės palaikymo teikimą ir teigiamos bei palankios mokymosi aplinkos, skatinančios gerovę, kūrimą.
  • Skatinti įtraukties ir įvairovės kultūrą suaugusiųjų švietime ir mokyme, propaguojant įvairovės vertę ir svarbą sukurti įtraukią  mokymosi aplinką visiems besimokantiems.

Rezultatai:

  • Didesnis asmenų su negalia dalyvavimas suaugusiųjų švietimo ir mokymo programose.
  • Geresnė suaugusiųjų besimokančiųjų fizinė ir psichinė sveikata ir gerovė.
  • Didesnis supratimas apie įtraukimo ir įvairovės svarbą suaugusiųjų švietime ir mokyme, kad būtų sudaryta įtrauki ir palankesnė mokymosi aplinka visiems besimokantiesiems.
  • Apmokyti darbuotojai (30 asmenų) ir suaugusieji (18 asmenų) tiesioginio mobilumo srityje
  • 3 tinklalaidės (po 5-10 min.), 1 nauja mokomoji priemonė (grupės dinamikos gairės)

Šie rezultatai bus pasiekti vykdant įvairią veiklą, įskaitant suaugusiųjų švietėjų ir instruktorių mokymą ir paramą, įtraukios mokymo ir mokymosi medžiagos ir praktikos kūrimą, pagalbą asmenims su negalia, sveikos gyvensenos skatinimą ir savarankiškumo skatinimą, pozityvios bei palankios mokymosi aplinkos, vertinančios įvairovę ir įtrauktį, kūrimas.

Tikslinės grupės:

  • Suaugusieji su negalia. Siekiant padidinti suaugusiųjų švietimo ir mokymo galimybių prieinamumą ir aktualumą, gerinti įgūdžius, žinias ir galimybes įsidarbinti.
  • Suaugusiųjų švietėjai ir instruktoriai. Teikti mokymus ir paramą suaugusiųjų švietėjams ir instruktoriams, siekiant sukurti ir įgyvendinti įtraukiojo mokymo ir mokymosi praktiką, pritaikyti mokymo medžiagą, kad ji atitiktų įvairių besimokančiųjų poreikius, ir teikti tinkamą pagalbą besimokantiesiems su negalia.
  • Suaugusiųjų švietimo ir mokymo paslaugų teikėjai. Bendradarbiaujant su suaugusiųjų švietimo ir mokymo paslaugų teikėjais, sukurti ir įgyvendinti įtraukią politiką ir praktiką.

-----------------------

EN

Project title:  Unlocking Potential: Inclusive Education for All Learners

Project No. 2023-2-PL01-KA210-ADU-000181886

Duration: 2024-01-01/2024-12-31 (12 months)

Project acronym: UP

Project coordinator: Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Działających na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych (Poland)

Project partners:

  • Jaunuolių dienos centras (Lithuania)

The project focuses on two specific topics: disabilities and physical and mental health and well-being.

The objectives:

  • Enhance the accessibility of adult education and training opportunities for individuals with disabilities, including those with physical, sensory, and intellectual disabilities. This will involve developing and implementing inclusive teaching and learning practices and adapting teaching materials to meet the needs of diverse learners.
  • Address the physical and mental health and well-being of adult learners, including promoting healthy lifestyles and self-care practices, providing mental health and well-being support, and creating a positive and supportive learning environment that fosters well-being.
  • Foster a culture of inclusion and diversity within adult education and training, promoting the value of diversity and the importance of creating an inclusive and welcoming learning environment for all learners.

The outcomes:

  • Increased participation and engagement of individuals with disabilities in adult education and training programs, leading to improved skills, knowledge, and employability improved physical and mental health and well-being of adult learners, leading to increased resilience and well-being, as well as improved learning outcomes
  • Increased awareness and understanding of the importance of inclusion and diversity within adult education and training, leading to a more inclusive and welcoming learning environment for all learners.
  • Trained staff (30 persons) and Adult Learners (18 persons) in direct mobilities
  • 3 podcasts (5-10 minutes each), 1 new educational tool (Guidelines on group dynamics)

These outcomes and results will be achieved through a range of activities, including training and support for adult educators and trainers, the development of inclusive teaching and learning materials and practices, support for learners with disabilities, the promotion of healthy lifestyles and self-care practices, and the creation of a positive and supportive learning environment that values diversity and inclusion.

The target groups:

  • Adults with disabilities: The project aims to provide support and accommodations to enable individuals with disabilities to participate in adult education and training opportunities fully.
    We aim to enhance the accessibility and relevance of adult education and training opportunities for this target group, improving skills, knowledge, and employability.
  • Adult educators and trainers: Our project aims to provide training and support for adult educators and trainers to develop and implement inclusive teaching and learning practices, adapt teaching materials to meet the needs of diverse learners, and provide appropriate support for learners with disabilities.
  • Adult education and training providers: Our project aims to work with adult education and training providers to develop and implement inclusive policies and practices.
Turinio atnaujinimo data: 2025-04-29, 11:53:45
Susisiekite su mumis